A sikeres ingatlaneladás marketingje

Hogyan add el ingatlanod gyorsan, magas áron

profi hirdetéssel?

A sikeres ingatlanértékesítés egy komplex folyamat végeredménye

Blogsorozatunkban összefoglaljuk a legfontosabb lépéseket, hogy – ahogy már sokan ügyfeleink közül – te is elérd a célod.

Az első döntések között el kell határoznod, hogy egyedül próbálsz végigmenni a sikerhez vezető úton, vagy segítséggel. Nem szeretnénk rábeszélni egyik megoldásra sem. Az, hogy szükség van-e ingatlanközvetítő vagy tanácsadó bevonására, szintén sok mindentől függ. Bízunk benne, hogy ha segítünk végiggondolni a lehetséges problémákat, ezt is könnyebben el tudod majd dönteni.

Fontos megjegyezni az elején, hogy ez az oldal nem azon ingatlantulajdonosoknak segít első sorban, akik egy felújítandó ingatlant szeretnének, mindenféle befektetés nélkül értékesíteni. Ha magas árat szeretnél kapni, akkor foglalkozni kell az adott ingatlannal.

Mi a célod?

Valószínűleg ezzel a kérdéssel tisztában vagy. Kisebb vagy nagyobb lakást keresel? Öröklés, külföldre költözés, vagy egyszerűen feleslegessé vált az ingatlan?

Ez a kérdés abból a szempontból fontos, hogy meghatározd, mennyi időd van az értékesítésre, és az eladást követően milyen gyorsan, illetve mire lesz szükséged.

Fel vagy-e készülve arra, hogy akár néhány hét alatt ki kell költöznöd a lakásból?

Ezeket érdemes nagyon alaposan végiggondolni, és többféle kimenetre többféle lehetséges megoldási verziót kidolgozni.

Jogi tisztázás

Kérd le a földhivataltól a tulajdoni lapot! Induljunk ki abból, hogy jogilag minden rendben van:

  • a tulajdoni lap a valós állapotot tükrözi,
  • nincs több tulajdonos eltérő akarattal,
  • nincs jelzálog vagy egyéb korlátozó jog.

Ha valamiben bizonytalan vagy, érdemes szakértőhöz fordulnod.

Ár meghatározása

Végezz alapos kutatómunkát!

Nézd meg több hirdetési felület kínálatát, a környéken tevékenykedő irodák hirdetéseit, érdeklődj ismerősöknél is. Hasonlítsd össze a hirdetett és eladott ingatlanokat a sajátoddal: milyen előnyökkel vagy hátrányokkal bírnak a tiédhez képest?

Fontos: a hirdetésekben szereplő árak nem tükrözik a valós piaci értéket – ezek az eladók elképzelései. A vevők alacsonyabb árat szeretnének, az eladók magasabbat. A reális piaci ár valahol a kettő között van.

Hogyan érheted el, hogy a te ingatlanod többet érjen?

Tuningold fel!

Elsőként készíts egy nagyon részletes állapotfelmérést:

  • Nézz körbe a lakásban, házban, képzeld magad a vevő helyébe!
  • Indulj a kaputól, járd végig az egész ingatlant, és próbálj ki, ellenőrizz le mindent!
  • Jegyzetelj: írj össze minden hibát, a nagyobbaktól az apróságokig.

Sokszor előfordul, hogy egy funkció régóta nem működik, de már észre sem veszed – a vevő viszont azonnal kiszúrja!

Ellenőrizd például ezeket is:

  • ajtók, ablakok, szigetelések, zárak, kilincsek,
  • üvegtáblák, szegőlécek, kapcsolók, konnektorok,
  • lámpák, burkolatok, falak, vízcsapok, bútorok…

A hibákat vedd fel a „megoldandó feladatok listájára”. A „jól van az úgy” mentalitás nem fér bele, ha valóban magas árat szeretnél kapni.

Célcsoport

Ha mindennel kész vagy, akkor a következő lépés, hogy meghatározz egy olyan célcsoportot, akik közül a vevő a legnagyobb valószínűséggel kikerül majd.

Gondold végig újra, milyen előnyei lehetnek a lakásodnak! Milyen a környék? Inkább fiatalok, családosok vagy idősebbek élnek ott? Milyen a közlekedés? Milyen létesítmények találhatók a közelben, és ezek kiknek lehetnek hasznosak?

Milyen a ház kívülről, kiket vonzhat inkább? Ha nem tervezel módosítani rajta, akkor nézd meg, milyen a jelenlegi berendezés. Kiknek tetszhet így, ahogy most van?

Ha megvan a célcsoport, és kijavítottad a hibákat, akkor ismét döntést kell hoznod: bevállalsz egy komolyabb home staginget, vagy megelégszel egy alapos rendrakással, takarítással és egy kis dekorálással?

Ezek feltétlenül szükségesek lesznek a sikeres értékesítés érdekében.

Jöhet a felkészítés! Házi, vagy hivatalos home staging

Olvasd el ezt!: 20 pontos ingatlanfotózás előtti chechklist

Hogyan lesz sikeres a hirdetésed? Miért fontos a minőségi vizuális tartalom?

Ahhoz, hogy elérd a célodat minél több érdeklődőt meg kell szólitania a hirdetésednek. Elég és részletes információt is kell adjon, hogy ne kelljen újra és újra rengeteg időt eltöltened telefonhívásokkal, vagy személyes bemutatással. 

Érdemes reálisan meghatározni az árat, mert a túlárazás lassíthatja az eladást.

A hirdetésed elsődleges célja, hogy kitűnj a tömegből és felkeltsd a potenciális vevők figyelmét. Az online térben minden a vizualitásról szól – a hirdetéseknél másodpercek alatt eldől, hogy valaki továbbgörget, vagy megnézi a részleteket.

Rendezett belső és külső terekről készített, profi ingatlanfotókkal, videóval, virtuális túrával, egy dedikált weboldallal jóval több érdeklődőt fogsz találni. A sok közül nagyobb eséllyel lesz valaki, aki hajlandó kifizetni a céláradat.

Játék az érzelmekkel

Döntéseinket elsősorban érzelmek befolyásolják. Hiába gondoljuk magunkat racionálisnak, valójában az érzelmi reakciók gyorsabban születnek, mint a tudatos gondolkodás. Ezért fontos, hogy az ingatlanhirdetés már első pillantásra jó benyomást keltsen. Akárcsak egy személyről, úgy a termékekről, szolgáltatásokról is már az első „találkozás” alkalmával eldöntjük (nagy mértékben vizuális alapon), hogy az illető szimpatikus, vagy nem, érdekel a termék, vagy nem és ezt a véleményünket később már nagyon nehezen változtatjuk. Ez a kulcs az ingatlanértékesítésben.

A vásárlók a képekre és videókra reagálnak először. Ha egy lakás bemutatása igényes és vonzó, akkor könnyebben megfogja az érdeklődők figyelmét. Egy rossz minőségű fotóval viszont már az elején elbukhatjuk az esélyt.

Az első benyomás ereje

Az első benyomás mindent eldönthet – és ez a termékekre, így az ingatlanokra is igaz. Az emberek másodpercek alatt formálnak véleményt egy csomagolás, weboldal, reklámfotó vagy egy videó alapján. A rossz minőségű ingatlan képek vagy a rendezetlen környezet azonnal elriasztja őket. Ha a vizuális elemekkel egy kellemes érzést váltottunk ki, akkor sokkal elnézőbbek lesznek az esetleges hibák megismerése során is.

Ezért fontos a profi arculat az ingatlanmarketingben is, a letisztult design és a vonzó vizuális megjelenés. Ha az első benyomás pozitív, az emberek szinte automatikusan azt feltételezik, hogy maga a termék is jó – és ez már fél siker!

A vevői döntési folyamat első eleme. Kattint, vagy nem?

Nézzük meg, hogyan jön létre ez a bizonyos első találkozás, hogyan gondolkodik és érez egy félig-meddig „tudatos” vásárló, példánkban Zoltán.

Zoli elhatározta, hogy vásárol egy ingatlant. Megvannak neki is a céljai, nagyjából tudja, hogy milyen áron szeretné, hol és mekkorát. Elkezd tehát keresni. A magyar ingatlanpiac viszonylag koncentrált. Minden vásárlást tervező személy, így Zoli is megnyitja az ingatlan.com-ot és megadja a keresési paramétereket, melyeknek a mi ingatlanunk, másik 150-el együtt megfelel.

Zoli görgeti a találati listát. Innentől 2 verzió lehetséges:

A verzió:

Mivel a paramétereket ismeri, azokkal amúgy is kevésbé foglalkozik, plusz a korábban leírtak szerint ösztönösen a képeket nézegeti. És jön a te hirdetésed egy gagyi fotóval. Látszik rajta, hogy nem gondolod komolyan. A nappaliról készült fő képed, ami a találati listában megjelenik, sötét, a szoba rendezetlen, nincs semmi hívogató a képen. Igazából fel sem fogja a sok-sok hasonlóan borzalmas fotó között. Zoli továbbgörget.

B verzió:

Görgeti a listát és jön a te hirdetésed. A képen megjelenik két figyelemfelkeltő narancssárga felirat„Videó elérhető” és „Virtuális túra”. Zoli kíváncsi lesz.

Sok statisztika igazolja, hogy mennyivel többen kattintanak olyan hirdetésekre, melyekben videó vagy virtuális túra is található. A legpesszimistább becslések szerint is közel dupla annyi kattintást mértek egy átlagos hirdetéshez képest. Így minimum dupla esélyed lesz a gyors eladásra.

De térjünk vissza Zoltánhoz. Egyből feltűnik neki, hogy a te lakásodról készült fotó valahogy kiemelkedik a többi közül. Világos, rendezett, tiszta, a tekintetét mintha beszippantaná. Zoli rákattint a hirdetésedre. Ha a többi fotód is jó minőségű, akkor az első benyomás pozitív. Zoli menti a hirdetésed, felírja a számod, vagy már nyúl is a telefonjához.

Gratulálunk! Az első akadályt sikerrel vetted.


A következő részben folytatjuk!

Megmutatjuk, hogyan lehet hatékonyan felépíteni egy sikeres hirdetést, és mire érdemes figyelni az érdeklődők kezelésénél!

Addig is, ha szeretnéd, hogy Zoli (aki mellesleg készpénzes vevő cool) téged hívjon fel, akkor töltsd ki a lenti űrlapot, és elkészítjük neked a figyelemfelkeltő, egyedi és minőségi enteriőrfotókat, ingatlanbemutató videódat és virtuális bejárást is.

Home staging szolgáltatásunkkal pedig a fotózás előtt a legvonzóbb enteriőrt alakítjuk ki a lakásodból.

Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítűnk az ellenálhatatlan vizuális portfoliód összeállításában!

 

info@covision.hu

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.